MENAKJUBKAN !! KEGUNAAN AJAIB TEPUNG UNTUK ATASI LUKA TERBAKAR YANG RAMAI TAK TAHU !!

MENAKJUBKAN !! KEGUNAAN AJAIB TEPUNG UNTUK ATASI LUKA TERBAKAR YANG RAMAI TAK TAHU !!

Pada suatu hari saya memasak jagung dan menusukkan garpu ke jagung yang sedang direbus air mendidih itu, untuk melihat apakah sudah masak. Tetapi garpu itu meleset dan malah tangan saya yang masuk ke air mendidih itu …….

Rakan saya, seorang veteran tentera Vietnam, masuk kedalam rumah ketika saya sedang menjerit kesakitan. Dia bertanya, apakah saya punya tepung gandum. Saya ambil sepaket gandum dan rakan saya terus memasukkan tangan saya yang kena air panas itu ke dalam tepung gandum itu …. Dia minta saya membiarkan tangan itu tenggelam tepung gandum selama 10 minit.
Dia bercerita bahawa di Vietnam ada orang yang terbakar. Orang-orang lain panik dan tanpa sengaja melemparkan sekarung gandum ke tubuh orang itu untuk memadamkan api di tubuhnya ….. Ternyata bukan saja apinya padam, tapi tubuh orang itu sama sekali tidak melecur kena api.
Maka saya pun menenggelamkan tangan saya selama 10 minit di gandum itu. Ketika saya tarik keluar tangan itu, kulitnya sama sekali tidak ada yang merah atau melepuh, dan TIDAK SAKIT.
Sekarang saya selalu menyediakan sekantung tepung terigu di peti ais dan tiap kali tangan saya terkena panas, saya masukkan ke beg gandum itu. Kulit saya tidak pernah satu kalipun menjadi merah, hitam ataupun melecur.
*) Tepung sejuk lebih enak / nyaman rasanya daripada tepung hangat (suhu bilik).
Menakjubkan. Simpanlah selalu sekantung tepung terigu di peti ais. Suatu saat anda akan bersyukur bahawa ada gandum di sana. Ketika lidah saya terbakar minuman panas, saya bubuhi tepung terigu dan dibiarkan selama 10 minit. Ternyata sakitnya hilang dan tidak ada bekas terbakar.
Cuba Janganlah siram bahagian tubuh yang terbakar dengan air sejuk dulu. Langsung masukkan dan rendam di dalam tepung gandum selama 10 minit, dan saksikanlah / rasakanlah suatu keajaiban.

Sumber : http://mydebat.com

Labels: kesihatan, tips
Back To Top